LKCAtelier: Ontwerpend Leren als didactisch concept voor inclusieve cultuureducatie
Hoe kan recht gedaan worden aan de diversiteit die steeds meer zichtbaar wordt in het Nederlandse basis- en voortgezet onderwijs?
De inleiding van dit atelier wordt verzorgd door Michel Hogenes, voorzitter Gehrels Muziekeducatie.
Aansluitend laten Floortje Smehuijzen van SoundLAB/ Muziekgebouw aan ’t IJ en Jacques van de Veerdonk van Watch that Sound zien hoe zij in de context van hun organisatie ontwerpend leren inzetten en daarmee bijdragen aan een inclusiever muziek- en mediaonderwijs.
Na de plenaire presentaties volgt een interactief deel.
Dit Atelier is interessant voor kunst- en cultuurprofessionals, docenten en kunstvakdocenten.
Meer informatie en inschrijven: zie website van LKCA.
- Datum: 17-02-2022
- Aanvang: 15.00-17.00 uur
- Locatie: Online, link ontvang je na inschrijving
- Prijs: Gratis deelname, inschrijven verplicht
Zie ook: artikel over ontwerpend leren in muziekonderwijs op deze website.
Reacties
Reactie toevoegen