Artikelen
Hoe motiveer je leerkrachten op de basisschool om iets aan muziek te doen in hun lessen, terwijl zij zichzelf daartoe niet in staat achten? Lees hier de gouden tips.
Met de bezem als zijn favoriete muziekinstrument verrast Paul van der Heijden zijn publiek met de meest onverwachte geluiden.
In ons onderwijs pathologiseren we impulsiviteit, beweeglijkheid en daarmee creativiteit. Muziekactiviteiten bieden de ideale gelegenheid om impulsiviteit, beweeglijkheid en creativiteit in te zetten.
Vakintegratie-expert Rens Gresnigt vertelt hoe en waarom vakintegratie een punt van aandacht werd in het onderwijs en bespreekt vijf manieren waarop je vakintegratie kunt toepassen.
Lize Bastiaens (11) componeert al sinds haar achtste. Als KinderComponist des Vaderlands is ze de jongste deelnemer van de New Music Conference.
Met een flinke dosis energie en ambitie zet Componist des Vaderlands Anne-Maartje Lemereis haar missie voort: jong talent inspireren en compositieles op de kaart zetten.
Bespreking van het liedjesboek "Taalenderwijs - spelen met muziek en taal" en een Liedjeskalender met instructieboekje.
Marius Diepenhorst onderzocht waarom kinderen in hogere groepen hun motivatie om te zingen verliezen en ontdekte manieren om ze enthousiast te houden.
De auteurs beschrijven oefeningen voor klank en muziek geïnspireerd door de natuur. Deze verscherpen muzikale vaardigheden én gevoeligheid voor de natuur en het besef van onze plaats daarin.