Artikelen
Al meer dan dertig jaar loopt het aantal uren muziek dat een pabostudent krijgt drastisch terug, met alle gevolgen van dien. Valt het tij nog te keren?
Column van Gabriela Acosta Camacho over de afschaffing van de termen ‘westers' en 'niet-westers’ als onderscheidend kenmerk van muziek.
Johan Sterken en Suzanne Kratsborn delen hun visie op de manier waarop het muziekonderwijs in de basisschool van binnenuit geborgd is.
Wat zien we in de huidige muziekeducatie aan 0- tot 4-jarigen terug van wetenschappelijke inzichten uit de psychologie en pedagogiek?
Michel Hogenes nodigt scholen uit om met hun leerlingen in het kader van de Europese Dag van Muziek op School 2024 een internationale uitwisseling over muziek op school te organiseren.
Kun je songwriting leren uit een boek? Peter van Vleuten doet er in dit boek in ieder geval alles aan om jou te inspireren en op weg te helpen.
In zes artikelen van Vlaamse en Nederlandse auteurs wordt teruggeblikt op tien jaar onderzoek en ontwikkeling in muziekeducatie.
Het ledenaantal van HaFaBra-verenigingen in Twello en Lunteren groeit sinds een paar jaar, vooral in de jeugdorkesten. Dat is geen toeval maar wijsheid. Tjeerd Vrieswijk onthult het geheim.
Twee middelbare scholieren kozen de groep 8-musical als onderwerp voor hun profielwerkstuk en schreven er ook maar meteen eentje. Zes basisscholen voerden hem uit. Verslaggever Maite Roest ging kijken.