Tijdschrift De Pyramide
De Pyramide in het teken van de harmonie-, fanfare- en blazersorkesten en drumbands. Interview met Tjeerd Vrieswijk over bevorderen nieuwe jeugdleden in HaFaBra.
Het thema 'muziekinstrumenten in de klas' vind je terug in de lessen. In de onderbouw is ook het kinderboekenweekthema verwerkt. Verder: de antroposofische visie op muziekeducatie met bijbehorende lesideeën voor dreumes & peuter.
Contrast in muziek is het thema voor de lessen. En: het laatste deel van de prachtige serie artikelen van Hans van Regenmortel over de visie van Musica op de essentie van muziekeducatie.
Artikelen en lessen rondom muzikale 'challenges', met onder andere: 3 muzikale 'wicked challenges' om de Europese Dag van Muziek in School mee te vieren, een les voor de middenbouw over klezmermuziek en een vakoverstijgende les voor de bovenbouw over geluiden van ons verteringsstelsel.
Lessen en liedbijlage met als thema herhaling en variatie, onder andere lessen voor de jongsten met mooie prentenboeken als basis. Daarnaast een boeiend artikel over een praktische pilot met formatieve evaluatie in de muziekles, en nog veel meer.
In De Pyramide van september 2022 staat meerstemmig zingen in de klas centraal in de artikelen en lessen. En het thema Gi-ga-groen! van de Kinderboekenweek komt ook veel voorbij.