Loes Hendrickx is aspirant bestuurslid bij Gehrels Muziekeducatie. De 37-jarige muziekdocent werkt op een basisschool voor speciaal onderwijs. Ze geeft hier muzieklessen aan kinderen uit cluster 2. Het is haar missie het zelfvertrouwen van kinderen met taal- spraakproblemen en slechthorende kinderen te vergroten. Muziek is hier een uitstekend middel voor. Taal en muziek overlappen elkaar. In haar lessen werkt ze aan muzikale doelen, maar ook aan communicatieve redzaamheid, het verwoorden van je gedachten. Sociaal emotionele doelen staan hoog op haar agenda en vervlecht ze in haar lessen.
Vanaf haar afstuderen als muziekdocent is ze lid van de Pyramide. Het blad en de professionaliseringsdagen geven haar inspiratie en vakinhoudelijke verdieping. “Als muziekdocent ben je vaak solistisch bezig, het is een verrijking om met vakgenoten te sparren en te horen hoe anderen het aanpakken”.
Ze ziet Gehrels Muziekeducatie als een noodzakelijk netwerk waar je terecht kunt voor achtergronden, context en informatie over de nieuwste ontwikkelingen binnen het vak. “Via Gehrels Muziekeducatie ben ik in aanraking gekomen met theorieën binnen muziekeducatie waar ik op het conservatorium geen kennis mee heb gemaakt”.
Hendrickx woont de bestuursvergaderingen nu al een tijdje bij. “Het is bijzonder om te zien hoeveel kennis er is. Het is belangrijk dat dit er is in een soms vluchtige en oppervlakkige maatschappij”. Ze wil zich in de toekomst inzetten bij het organiseren van professionaliseringsdagen en als bestuurslid haar steentje bijdragen aan het vak.