"Dat meisje sprak haar eerste woorden tijdens de muziekles"

Deze inhoud is alleen beschikbaar voor leden

Word lid van Gehrels Muziekeducatie, krijg toegang tot alle lessen en liedjes, ontvang De Pyramide 4x per jaar. 

Word nu lid

Lees ook

Reportage
Kristalorkest. Muziek verbindt kinderen met en zonder een beperking. Foto Pierre Pinkse

Marjoke Korff de Gidts van Méér Muziek in de Klas wil structureel muziekonderwijs op speciaal-onderwijsscholen. Zij legt uit waarom, en met welk plan zij dat hoopt te realiseren.

Interview
Portet José Verheul Foto: Chantal Verheul, 2019

In het artikel 'Dat meisje sprak haar eerste woorden tijdens de muziekles', over muziekles aan dove en slechthorende kinderen, vertelt Ruud Mourik over het Cochleair Implantaat. José Verheul heeft zo'n implantaat. Zij vertelt wat het voor haar betekent. 

Achtergrond
Hein en Annemarieke ontwikkelden een speelsysteem.

Voor kinderen met een auditieve en/of cognitieve beperking is muziekles krijgen allerminst vanzelfsprekend. Terwijl ze er veel aan kunnen hebben, ontdekte logopedist/saxofonist Annemarieke Heeren. Samen met saxofoondocent Hein Pijnenburg ontwikkelde zij muzieklessen voor deze doelgroep: project (H)oorsax.

Inschrijven voor de nieuwsbrief

Schrijf je in voor onze nieuwbsrief en ontvang onregelmatig nieuws over muziekeducatie, liedjes, lessen, professionaliseringsdagen, Gehrels Muziekeducatie en De Pyramide.