"Dat meisje sprak haar eerste woorden tijdens de muziekles"
Deze inhoud is alleen beschikbaar voor leden
Word lid van Gehrels Muziekeducatie, krijg toegang tot alle lessen en liedjes, ontvang De Pyramide 4x per jaar.
Lees ook
Marjoke Korff de Gidts van Méér Muziek in de Klas wil structureel muziekonderwijs op speciaal-onderwijsscholen. Zij legt uit waarom, en met welk plan zij dat hoopt te realiseren.
In het artikel 'Dat meisje sprak haar eerste woorden tijdens de muziekles', over muziekles aan dove en slechthorende kinderen, vertelt Ruud Mourik over het Cochleair Implantaat. José Verheul heeft zo'n implantaat. Zij vertelt wat het voor haar betekent.
Voor kinderen met een auditieve en/of cognitieve beperking is muziekles krijgen allerminst vanzelfsprekend. Terwijl ze er veel aan kunnen hebben, ontdekte logopedist/saxofonist Annemarieke Heeren. Samen met saxofoondocent Hein Pijnenburg ontwikkelde zij muzieklessen voor deze doelgroep: project (H)oorsax.